Apple “iStyle” Store in Romania

0

iPhone-ul a venit in Romania abia la a doua generatie si a vandut doar cateva zeci de mii de exemplare anual, de aceea Mac OS X are o cota de piata de sub 3% in Romania si de aceea stocurile pentru astfel de produse sunt intotdeauna limitate.
Acest lucru se cupleaza cu preturile foarte ridicate pentru astfel de produse, preturi care le atribuie in mod obligatoriu statutul de obiecte de lux.
Preturile mari nu sunt insa nejustificate. Avem TVA 24%, taxa vamala de 20% (nu am reusit sa gasesc procentul exact bazat pe codul TARIC, am pus unul aproximativ) si un tarif transport variabil. Toate acestea adaosuri fac ca paritatea dolar-euro sa nu mai fie respectata si sa avem preturi de genul:

MacBook Air

4800 la eMag4600 la iStyle – Macbook Air 11 inci, 64GB SSD, 1.4Ghz Core2Duo
6080 la eMag5.990 la iStyle – Macbook Air 13 inci, 128GB SSD, 1.8 Ghz Core2Duo
Insa obiectul acestui articol nu este pretul produsului ci experienta unui magazin Apple “ca la carte“. Fiindca produsele Apple nu sunt despre tehnologie revolutionara, ci despre o experienta de neuitat. Pornind de la magazine, la angajati si pana la reclame si produse, experienta strict controlata a produselor Apple este cea care le asigura succesul de fiecare data.
In principiu un magazin Apple trebuie sa exprime ceea ce un produs Apple exprima: eleganta, tehnologie si usurinta in utilizare.
Chiar daca deschiderea iStyle Cotroceni nu este cea a unui magazin Apple propriu-zis, nu ma astept la mai putin din partea lor. Este datoria lor sa arate ca si in Romania se poate.
Design, decor
In primul rand magazinul trebuie sa fie spatios. Intai pentru a da senzatia de libertate si de incapere primitoare, dar si pentru ca de multe ori magazinele Apple sunt aglomerate.
Cum in Romania suntem obisnuiti cu cozile, cred ca un magazin Apple ar trebui sa ofere o oaza de scapare din jungla mall-urilor. AFI Cotroceni este chiar unul dintre cele mai aglomerate mall-uri bucurestene, deci gestiunea spatiului este extrem de importanta.
Elementele de mobilier trebuie sa fie albe, imaculate, fara urme de praf sau zgarieturi. Fiecare detaliu trebuie sa exprime calitatea produselor Apple, deci trebuie sa fie fara cusur. Albul va fi dominant, liniile simple iar muchile mobilierului vor fi rotunjite, placute la atingere.
In consens cu designul interior, magazinul ar putea fi izolat fonic (intr-o anumita masura) fata de restul mall-ului pentru a accentua ideea de calm, relaxare. Muzica trebuie sa aiba un ritm lent si un volum moderat iar calitatea sunetului trebuie sa fie demna de chipset-urile audio din iPod-uri. Cand pasesti in acest magazin trebuie sa simti ca pasesti intr-o lume ordonata, nu haotica.
Personalul iStyle trebuie sa fie competent, calificat si amabil. Nicio intrebare nu ar trebui sa ramana fara raspuns sau fara rezolvare intr-un astfel de magazin.
Clientii trebuie tratati cu respect, intelegere si bunavointa, chiar daca cererile lor sunt uneori absurde. Ei trebuie sa ramana cu senzatia ca au fost incercate toate posibilitatile de rezolvare si ca in momentul in care o solutie va fi disponibila vor fi contactati, fie telefonic, fie pe mail.
Angajatii trebuie sa pastreze un contact permanent cu clientii fideli, atat pentru a-i fideliza in continuare cat si pentru a le facilita o eventuala alegere a altor produse, anuntandu-i periodic despre promotiile oferite.
Nu in ultimul rand, angajatii unui Apple Store trebuie sa fie pasionati de ceea ce fac. Trebuie sa inteleaga filozofia Apple si sa o respecte, iar entuziasmul, cunostintele si abilitatile sa fie usor recunoscute de catre cumparatori.
Angajatul unui Apple iStyle Store trebuie sa stie toate detaliile legate de produsele din oferta curenta dar si din generatii anterioare pentru a putea oferi suport si sfaturi competente.
Tehnologie, produse
Acesta este un domeniu cheie al unui magazin Apple. Toate produsele din oferta curentatrebuie sa fie prezente in magazin spre a fi testate si apreciate de catre vizitatori. Acestea vor fi disponibile in standuri individuale, produsele populare avand chiar mai multe standuri(pentru a nu evita formarea de cozi).
Mai mult decat atat, cumparatorii decisi ar trebui sa aiba acces intr-o camera separata in care sa testeze singuri sau alaturi de un angajat device-ul pe care doresc sa-l achizitioneze. Intr-o astfel de incapere un blogger ar putea testa si evalua nestingherit un MacBook Air sau un iPad 2.
Accesoriile pentru produsele Apple trebuie si ele sa fie prezente in magazin. Este un lucru bine stiut ca accesoriile completeaza experienta Apple, unele produse fiind incomplete fara acestea (ca exemple ar fi husa iPad 2, bumper-ul iPhone 4 sau trackpad-ul Apple Magic).
Ar fi interesant ca in magazin sa fie incarcate si aplicatii populare sau melodii/albume noipe aceste dispozitive. Astfel un cumparator indecis ar putea sa testeze aplicatia dorita (spre exemplu Office 2011 pentru Mac) si sa isi dea seama daca este potrivita pentru activitatile sale. Aplicatiile/melodiile pot fi disponibile si pe iPhone sau iPad.
Pe iMac-urile cele mai performante ar putea fi realizate demonstratii cu diferite aplicatii –Adobe Photoshop, iMovie, etc.. sau chiar benchmark-uri pentru a putea fi evaluata performanta acestora si a ajuta in decizia de cumparare.
Mac-urile si iPad-urile trebuie curatate in fiecare zi de aplicatii inutile sau gresit instalate de catre vizitatori pentru ca a doua zi experienta sa fie la fel de fluida pentru noii clienti.
Concluzie
Cuvantul de ordine intr-un magazin de tehnologie Apple este experienta. De la zambetul de intampinare, la calitatea si designul mobilierului pana la produsele fara cusur si la angajatii dornici sa ajute in orice moment. Oricine trece printr-un Apple “iStyle” Store va avea o experienta demna de povestit mai departe, o experienta ce ii va face curiosi chiar si pe cei mai sceptici.


Keep Us Alive! Click Here!

Lasă un comentariu